Powered By Blogger

Saturday, July 19, 2014

Në qiellin e gabuar



 Nuk ishte fati, nuk ishte as e shkruar, siç jemi mësuar të themi gjithmonë në të tilla tragjedi. Jo! Ishte një krim i tmerrshëm, mund të kishte qenë kushdo në atë avion ogurzi. Mund të kishim qenë edhe unë e ti, por fati e do që ne të mos shkojmë për pushime në Malajzi, Australi, Indonezi nëse ky do të quhet fat.
Pashë disa foto mbrëmë, foto që të trondisin pavarësisht se nuk i njeh ata njerëz, por nuk të duhet t’i njohësh, mjafton një majmun i vockël, që kush e di nga dora e kujt fëmijë kishte rënë. Unë nuk e njoh, por gjyshja dhe gjyshi i tij ose saj e dinë mirë që majmuni i vockël, është, ishte i Hans-it, apo Tom-it, apo Laailës, apo Annës, sido që ta ketë patur emrin ai fëmijë. Në çast m’u kujtua kukulla prej pellushi e Mickey Mouse që djali im nuk ndahet një çast prej tij. Ashtu siç isha e turbulluar nga fotot, nga ngjarja, u ngrita dhe u nisa drejt dhomës së tij, duhet ta shikoja; falë Zotit ai ishte aty, bashkë me kukullën e tij, flinte i qetë. E falenderova Zotin, ne nuk kishim qenë në atë avion, por fare mirë një nga ne mund të gjendej aty.
Fati e deshi që Riku të mos nisej të enjten me avion. U rrëzua ditë më parë nga biçikleta e nuk la gjë pa thyer. Natyrisht në moshën e saj 60 e kusur vjeç, çfarë mund të presësh nga një rënie nga biçikleta. Por nëse do të kishte ngjitur shkallët e atij avioni, fundi do të kishte qenë tjetër... Kur e takova nuk fliste fare, sytë i mbante të perënduar a thua se kërkonte diçka në hapësirë. Ishte e shokuar, e kishte shpëtuar biçikleta e saj e vjetër e shkatërruar që 100 herë kishte thënë se do ta shiste, por nuk e kishte bërë. E pyeta nëse kishte dhembje. Më pa shtrembër, a thua se kisha shkelur unë tokën ruse, apo ukrainase. Plagët e saj nuk ishin më asgjë. Profesori im u nis dje drejt Ukrainës, s’ka faj ka gruan atje. I dërgova një mesazh ta pyesja si mbërriti e ndër fjalët e tjera të shkruara nxitimthi, ishin që të mundohej të kthehej sa më shpejt në Holandë, këtu do të ishin të sigurtë. Të sigurtë, çfarë përmban kjo fjalë në vetvete tani në këtë kohë, ku jemi vertët të tillë? Me tremb ta shkruaj “askund”.
Nuk mund të gjej një fjalë të përshtatshme për atë që ndodhi vetëm “e tmerrshme”. Nuk ka rëndësi në ishin holandezë, belgj, austrialianë, indonezianë, amerikanë, ç’rëndësi ka, ajo që vlen është se ishin njerëz, po shkonin për pushime, pushime që nuk u arritën asnjëherë në destinacion. Pashë edhe valixhe të shpërndara sa andej-këtej me rroba e sende personale. Nuk po i hy debatit nëse është normale publikimi i të tilla fotove, kur kjo i përket vetëm atyre që kanë humbur ata njerëz. Është personale, ishte intime, askush nuk duhet t’i shohë ato pamje veç tyre. Ata e njohin atë çantën rozë, njohin edhe bluzën me vija që ndodhet në atë valixhe. Ç’punë kemi unë dhe ti t’i shohim ato. Jo! Ato ju përkasin atyre. Por media është e pamëshirme, krahas dhimbjes kishte kapur edhe gjah.
 Me herët një tjetër avion i Malaysia airlines u zhduk pa nam e pa nishan, nuk pamë as foto e asgjë, nuk u mor vesh se çfarë u bë me ata shpirtra të pafajshëm që i vetmi faj ishte bileta në kohën, avionin dhe vendin e gabuar. Por në këtë rast gjërat ndryshojnë, këto shpirtra që ju bashkuan shumë të tjerëve atje nga ku askush nuk kthehet më, bënë një faj; shkelën një tokë të ndaluar. Ç’është e vërteta fluturuan mbi të si një zog i lirë, por nuk mund të jesh i lirë në zonë ku njerëzit kanë humbur arsyen e të jetuarit. Po hapësirën kush e krijoi, kush e ndau, kush urdhëroi: kjo është imja, ndal! “Rrëzuam një avion”, ishin fjalët e atyre që kryen krimin makabër vetëm disa çaste më pas. Ishte një avion civil, nuk i prishte punë askujt, por në dialogun e tyre të etur për gjak, nuk kishte asnjë fije pendëse.
Bënë një vrasje të përmasave të tilla. Një vrasje e pashoqe, që të sjell ndërmjet kohë lufte, atë të luftës së Dytë Botërore, ndërsa flitet gjithë ditën për paqe.









No comments:

Post a Comment